آموزش یکی از حلقههای گم شده در بیشتر کسبوکارهای امروزی ایران است. شاید دلیل این موضوع افزایش تفکر مدرکگرایی در مدیران و کارکنان سازمانها اعم از بخش خصوصی و دولتی باشد. در حال حاضر بیشتر افراد این فرض اساسی را دارند که آموزش و یادگیری با فارغالتحصیل شدن از دانشگاه خاتمه مییابد. قطعاً این فرض غلطی است و در دنیای امروز که عصر بنگاهها یا سازمانهای یادگیرنده است نیاز به آموزش جهت توسعه دانش صریح و ضمنی در افراد با هدف نوآوری امری حیاتی و ضروری است. البته باور دارم که فرایند آموزش و یادگیری سازمانی کاملاً متفاوت از آموزشهای رسمی دانشگاهی است. این آموزشها باید کاربردی، تجربهمحور و البته جذاب باشند تا مخاطبین سازمانی را به خود جذب کنند. من تجربه طراحی و اجرای دورههای آموزشی سازمانی متعددی را داشتهام، بهعنوان نمونه دورههای آموزشی «نواندیشی در مدیریت کسبوکار» و یا «تفکر استراتژیک» برای مدیران ارشد سازمانها و یا دورههای آموزش فروش حرفهای برای نیروهای فروش. این همکاریها غالباً با بخش خصوصی بوده مانند شرکت تولیدی چینی مقصود، ایوان فرش، بازتاب هنر و … . البته همکاری آموزشی متعددی نیز با سازمانهای بخش دولتی داشتهام مانند بانک ملی ایران و یا اتاق بازرگانی مشهد.
رویدادهای آموزشی سازمانمحور

۰۷
اردیبهشت