نوشته‌های من

۷ گناه نابخشودنی در مذاکرات فروش

7 گناه نابخشودنی در مذاکرات فروش

پیتر توماسون مذاکره کننده و مدرس فروش بریتانیایی بر اساس تجارب حرفه‌ای و آموزشی خود هفت اشتباه رایج را که اغلب فروشندگان به هنگام مذاکره با مشتری انجام می‌دهند شناسایی کرده است. او معتقد است این هفت گناه نابخشودنی منجر به عدم بستن فروش یا بدتر از آن فروشی غیراقتصادی و بدون سود می‌شود. که در ادامه به این هفت گناه اشاره شده است:

گناه اول: فروشنده فکر می‌کند اگر مشتری راحت به او دسترسی داشته باشد، در دفعات بعد خرید نمی‌کند.

گناه دوم: نمی‌داند که آیا طرف مذاکره او تصمیم‌گیرنده اصلی است یا خیر؟

گناه سوم: به جای اینکه به مشتری اجازه دهد خرید کند بر فروش خود متمرکز است!

گناه چهارم: فروشنده معتقد است اگر متکبر و خودبین باشد و با تخاصم و روحیه جنگجویی وارد مذاکره شود بهتر است.

گناه پنجم: از تجارب و شکست‌های سایر همکاران خود در سازمان فروش درس و عبرت نمی‌گیرد.

گناه ششم: اگر لازم باشد کالا با خدمات ضمیمه ارائه شود تمرکزش بر قیمت کالاست و پاداشی برای حل مشکل یا ارائه خدمت در قالب تغییر قیمت در نظر نمی‌گیرد.

گناه هفتم: در مورد مراجعات بعدی که به فروش یا فروش‌های بعدی کمک می‌کند، سؤال نمی‌پرسد.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *