پرسیدن سؤالات مناسب و صحیح رمز موفقیت در فروش است. پرسیدن باعث ایجاد سطحی از آگاهی میشود که به روشهای دیگر قابل دستیابی نیست. همچنین، درست پرسیدن راهی ساده و جالب برای ایجاد مکالمه با مشتریان بوده و میتواند سریعاً اعتماد آنان را جلب نماید. چند نکته مهم برای پرسیدن درست را در ادامه برای شما فهرست کردهام:
- هیچگاه مشتریان را از قبل قضاوت نکنید، با طرح سؤالات مناسب به اطلاعات دقیق دست پیدا کنید.
- سؤال صحیح پرسیدن شما را در موقعیتی قرار میدهد که در کوتاهترین زمان ممکن بر مشتری تأثیر مثبت بگذارید.
- این تنها سؤال نیست که میتواند تمایز ایجاد کند، بلکه موقعیت رویارویی و زبان شفاهی یا زبان بدن شما نیز میتواند تمایز ایجاد کند.
- باید از پیش نقشه راه را داشته باشید! باید بدانید با چند سؤال و چه سؤالاتی به اهداف خود در تعامل با مشتری دست پیدا میکنید.
- پس از طرح سؤال به صورت فعال به پاسخهای مشتری گوش کنید و هرگز صحبتهای او را قطع نکنید.
- به دیدگاه مشتریان احترام بگذارید و از دستور دادن به آنها اجتناب کنید.
- در نهایت، پرسیدن سؤال صحیح بدین معناست که به مشتری اجازه پاسخ دادن دهید.
در مقالات آینده شما را با انواع سؤالات و نحوه طراحی آنها در هر مرحله از فرایند فروش آشنا خواهم کرد.