دال کارنیچ فروشنده موفق انگلیسی ۶ قانون طلایی را معرفی کرده که تأثیر نهایی شما بر مشتریانتان را تضمین میکند. در ادامه این گنج ارزشمند را با هم بررسی میکنیم.
قانون طلایی شماره ۱: علاقه نشان دادن به علاقه دیگران
متأسفانه اکثر فروشندگان بسیار علاقه دارند تا خود و محصولتشان را متوجه مشتریانی که در مقابل آنها ایستادهاند کنند. یادتان باشد قبل از اینکه دیگران علاقهمند به شما یا آنچه قصد فروش آن را دارید، باشند شما باید علاقهمند به آنها باشید. فروشندگان حرفهای به کنجکاوی مشتری علاقه نشان میدهند.
قانون طلایی شماره ۲: لبخند فراموش نشود😊
یک لبخند (واقعی و نه ساختگی)یک سرمایه کلیدی اجتماعی است. مطالعات پژوهشگران در زمینه تحلیل محتوای شبکههای اجتماعی نشان میدهد افرادی که میخندند دوستان بیشتری دارند و در مرکز توجه شبکههای اجتماعی قراردارند تا در پیرامون آن.
قانون طلایی شماره ۳: حکمفرمایی با نامها
فرصت شناخته شدن توسط دیگران و شناختن دیگران دو روی یک سکهاند. به یاد داشتن نام مشتریان و رجوع کردن به آنان با نامشان ممکن است چیزی بدیهی بهنظر برسد اما تأثیر شگرفی دارد. فروشندگان حرفهای نباید قدرت نام مشتریان خود را فراموش کنند. این نام متعلق به کسی است که با او معامله میکنیم نه کسی دیگر.
قانون طلایی شماره ۴: گوش دهید!
اگر یک عبارت بخواهم برای معادل «هنر تأثیرگذاری در فروش» به شما یاد دهم آن «هنر شنیدن» است. این یکی از مهمترین وظایف و مهارتهای فروشندگان حرفهای است: استفاده بیشتر از دو گوش تا یک زبان! شنیدن مشتری و شنیده شدن او توسط فروشنده علاوه بر ذهن بر قلب و کیف او نیز تأثیر میگذارد. شنیدن سلاحی قوی در دست فروشنده است و حجم انبوهی از احترام را برای او به ارمغان میآورد.
قانون طلایی شماره ۵: در مورد آنچه برای مشتری مهم است صحبت کنید
مطالعات نشان میدهند مغز انسان قادر است تنها ۱۵۰ تماس را مدیریت کند و به همین دلیل داشتن هزاران طرفدار یا دوست در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام هرگز تضمینی بر فروش موفق نیست. تأثیر صحیح از ارتباط با افراد، پرورش ارتباط، افزودن ارزش واقعی به زندگی آنان و انجام هر کاری برای خدمترسانی به آنها ناشی میشود.
قانون طلایی شماره ۶: بدنبال ارائه ارزش به مشتری از طریق خلق تجربه برتر باشید
با نگاهی بر محیط فروش، توجه و تمرکز به چیزهای کوچک میتواند منبع خلق تجربههای خوبی برای مشتریان باشد مانند خوشآمدگویی به مشتریان توسط کارکنان فروش، پذیرایی از مشتریان و یا بدرقه گردن آنان.
شما از چه ابزارهای دیگری برای تأثیرگذاری بر مشتریان خود استفاده میکنید؟ آنها را با من به اشتراک بگذارید!