تماس سرد برای افراد ترسو نیست! تماس سرد یک رفتار رباتگونه نیست بلکه یک ارتباط کامل انسان با انسان است. آردی کولاه (۲۰۱۲) در کتاب خود با عنوان «The art of influencing and selling» به هشت قانون طلایی تماس سرد اشاره میکند که رعایت آنها شما را تبدیل به یک فروشنده موفق خواهد کرد:
قانون طلایی ۱: آمادگی
این مرحله پیش از برقراری تماس با مشتری است. درک رفتارها، ارزشها، عقاید و ویژگیهای افرادی که با آنها تماس میگیرید میتواند تفاوتی عجیبی ایجاد کند.
قانون طلایی ۲: معرفی
شما نیاز دارید تا با یک سری عبارات کلیدی که خودتان، موقعیتتان و همچنین هدف از تماس را بیان میدارد شروع کنید.
قانون طلایی ۳: پرسش
پرسیدن سؤال صحیح بسیار اهمیت دارد زیرا به شما امکان میدهد تا اطلاعات مورد نیاز که به فروش محصول کمک میکند را جمعآوری نمایید.
قانون طلایی ۴: هدفمندی
در تمام زمان مذاکره، هدفمند باقی ماندن باعث میشود که بتوانید جلسه را در جهت مناسب هدایت کنید و حالت مشاورهای به آن بدهید.
قانون طلایی ۵: گوش دادن و بازتاب دادن
فروشندگان ضعیف اغلب برای خودشان حرف میزنند بجای آنکه به مشتری گوش دهند و بازتاب مناسب در مقابل صحبتهای مشتری داشته باشند و از این طریق او را به ادامه گفتگو تشویق کنند.
قانون طلایی ۶: اطلاع و نشان دادن
از تمایل به فروش باید به شدت پرهیز کنید، شما باید قدرت خود را برای ترغیب مشتری و تأثیرگذاری بر او به گونهای که فکر میکند شما وسیلهای هستید که میتوانید او را به هدفش برسانید، استفاده نمایید.
قانون طلایی ۷: درگیر شدن و همکاری کردن
بسیار مهم است که چگونه مکالمه را وارد مرحله بعدی کنید و چه چیزی از دید مشتری اهمیت دارد. اگر مشتری هنوز تماس را قطع نکرده است این یک نشان مثبت است.
قانون طلایی ۸: تعهد دادن برای فعالیتهای بعدی
تعهد دادن مشتری نسبت به آنچه قرار است در آینده رخ دهد یک نتیجهگیری موفق از تماس سرد است. این نتیجه الزامی ندارد که سریعاً به فروش تبدیل شود اما میتواند به اقدامی منجر شود که در نهایت فروش حادث شود.
شما چه قانونهای طلایی دیگری را میشناسید؟😊